Decathlon - Z hierachii w oranizację sieciową

Z hierachii w oranizację sieciową


Decathlon zmienia się z piramidy w sieć. Dlaczego? Bo, jak mówią jego pracownicy, na obecnym rynku tylko innowacyjność pozwala na stabilny, długofalowy wzrost. A trudno o innowacyjność w piramidzie, przy powolnym procesie przepływu informacji i decyzji.

By ciągle się doskonalić, na pokładzie potrzeba każdego pracownika: jego wiedzy, kontaktu z klientem i procesami wewnętrznymi, energii, pomysłowości i zaangażowania.

Struktura i kultura współpracy

Dlatego Decathlon powoli zmienia swoją strukturę w sieć współpracy. Tylko w takiej strukturze docelowo każdy pracownik może być pomysłodawcą, właścicielem i osobą odpowiedzialną za swój projekt. Jeśli ktoś ma pomysł na usprawnienia zgodny ze strategią firmy, może go zrealizować. Dostanie projekt i zasoby, a do zespołu może zaprosić dowolne osoby z firmy.

Efekt? Dzięki takiemu podejściu już teraz w Decathlon powstają nowe materiały, produkty i usługi, ale też elementy procesów sprzedaży czy obsługi klienta.


Firmy, które stosują sieciowe struktury organizacyjne i aktywnie budują kulturę współpracy

Scanfil Poland - Szybszy proces obsługi zlecenia klienta

Szybszy proces obsługi zlecenia klienta

Lokalizacja:
Sieradz, Poland
Pracownicy:
~ 900
KGHM - Eksperci stają się znani organizacji

Eksperci stają się znani organizacji

Lokalizacja:
Lubin, Poland
Pracownicy:
~ 34 000
Burda International - Współpraca i innowacje bliżej klienta

Współpraca i innowacje bliżej klienta

Lokalizacja:
Warsaw, Poland
Pracownicy:
~ 350
Thomson Reuters - Precyzyjna współpraca i wymiana wiedzy

Precyzyjna współpraca i wymiana wiedzy

Lokalizacja:
Toronto, Canada
Pracownicy:
~ 45 000
UPM Raflatac - Sprawność w zarządzaniu zespołem

Sprawność w zarządzaniu zespołem

Lokalizacja:
Wrocław, Poland
Pracownicy:
~ 30
Decathlon - Z hierachii w oranizację sieciową

Z hierachii w oranizację sieciową

Lokalizacja:
Villeneuve-d’Ascq, France
Pracownicy:
~ 70 000

Artykuły na temat budowania kultury współpracy i zarządzania w organizacjach o płaskich strukturach.